Wat is een veilig fiets slot?

Twee maanden geleden heb ik voor het eerst een nieuwe fiets aangeschaft (geen tweedehands barrel meer). Na minder dan een maand was deze van het station (voorhout) gestolen, fiets stond op slot met een axe defender slot.

Gelukkig fiets verzekerd en kreeg ik bijna het gehele bedrag (alleen deel van de premie niet) terug. Vorige week dezelfde fiets gekocht en dit keer met extra axe insteek kabelslot (vast gemaakt aan fietsenstalling), maar ook deze is nu na 3 dagen alweer gejat :S Uiteraard was ook deze fiets verzekerd, ik hoop nog een verzekering te krijgen na twee diefstallen op kort termijn (mogen ze mij weigeren?)

Nu wil ik dus opnieuw een fiets kopen, dit keer maar niet de zelfde, die is te veel in trek (Gazelle Allure limited 2013). Maar aangezien ik de fiets tot tweemaal toe opslot heb gedaan, ben ik mijn vertrouwen in deze sloten kwijt, bestaat hier een loper voor of gaat de fietsendief echt aan de gang met een kniptang/slijptol?

Als er een universele sleutel is, dan hoef ik uiteraard niet te gaan kijken voor een extra dikke axe insteek kabelslot, aangezien deze loper die er dan ook gemakkelijk uitkrijgt.

Kabelslot die ik bij mijn tweede fiets had:
http://www.fietsparts.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/605.jpg

Kabelslot optie 2:
http://www.fietsophetnet.nl/dynamisch/accessories/tn_3_3_axa_kettingslot.jpg

Toegevoegd na 37 seconden:
Wat stellen jullie mij voor om als extra slot te nemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Fietsen
1K

Het beste antwoord

ABUS-Granit Plus (51/150HB230+USH51) met als adviesprijs: €65,-- en het vouwslot ABUS Bordo Granit X-plus met als adviesprijs €90 komen als beste bij een test uit de bus.

Maar zoals je ook wellicht weet, er bestaan geen veilige fietssloten... de beste sloten open je nog binnen drie minuten.

Succes!