Waar kan ik de kwaliteit en duurzaamheid van fietsmerken vergelijken?

Ik zoek een nieuwe fiets. Stadsfiets (heren), voornamelijk voor het vervoeren van boodschappen of sporttas, dagelijks voor woonwerkverkeer (2x 2,75 km per dag), en eens per week voor een wat langere rit (20 km).

Belangrijk is dat de fiets degelijk is, weinig onderhoud nodig heeft, en het altijd doet. Ik wil beslist géén fiets kopen die over anderhalf jaar al roest, aanloopt, stroef schakelt, of piept en kraakt.

Waar vind ik websites of rapporten die de kwaliteit van diverse merken en typen fietsen vergelijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
3.5K

Het beste antwoord

Hier zijn wat sites met fietstesten.
De eerste is van de fietsersbond met 4 geteste fietsen, de laatste 2 van de ANWB. Daar zijn 10 fietsen getest.
Succes!

http://media.fietsersbond.nl.s3.amazonaws.com/testen/luxestadsfietsen2008januari.pdf

http://www.anwb.nl/kampioen/test,/voertuigen/ANWB-Fietsentest.html

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/sig/kampioen/tests/k05-test-fietsen-pdf-454243.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op de website van de Fietsersbond kan je wel het een en ander vinden. Volg de link in de bron.
12 jaar geleden
www.consumentenbond.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gazelle is altijd een goede merk geweest. Betrouwbaar, gaat lang mee, maar wel duurder...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan je aanraden een fiets te kopen die in nederland gemaakt is ik heb zelf ook een fiets die made in holland is en mijn zusje eentje uit china nou je wilt het verschil niet zien de fiets van me zusje is al kapot na een jaar en die van mij is na een jaar nog heel goed het merk is mercure