past een achterwiel met 7 versnellingen uit een moderne fiets ook in een standaard herenfiets ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt het toch werkend maken ?

Het beste antwoord

Het is nogal een verschil of je het over een naafversnelling hebt of over een derailleur. Een naaf met derailleur past zeker niet, maar ook een naafversnelling kan breder uitvallen dan een standaard naaf.
Het wordt ook hier een kwestie van meten en/of gegevens opvragen (naafbreedte ?). Ook in dit geval zou de naaf niet meer dan 5 mm breder moeten zijn dan de maat van de vrije achtervork.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zult het er wel in kunnen krijgen, maar als de versnellingen dan ook nog moeten werken, dan wordt het problematischer.