mogen fietsers op een rotonde tegen de richting in fietsen als er geen 2 fietsbanen zijn aangegeven ? Dit zie ik steeds vaker gebeuren ...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
2.2K

Antwoorden (4)

Nee, dit mag niet, iedere verkeersdeelnemer dient zich aan de verkeersregels te houden. Dus ook de fietsers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen, dat mag niet. De fietsers moeten het verkeersbord van rondgaand verkeer respecteren.

Toegevoegd na 13 minuten:
Het betreft het tweede verkeersbord in bijgevoegde link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat is niet toegestaan.

Je kan het net zoals ook bij auto's zien. Hun mogen ook niet tegen de richting van ouders in rijden.

Toegevoegd na 7 uur:
Ouders = Auto's haha :$
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, inderdaad, nooit tegen je ouders ingaan :)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Lol
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha ik bedoelde auto's! :$
Ja dat mag omdat fietsers zwakke verkeersdeelnemers zijn. Het is veiliger om een rotonde ¼ te nemen dan ¾ als je linksaf wilt.

Toegevoegd na 1 dag:
Zo, dat zijn veel minpunten.
Als het veiliger is wordt het gedoogd, is net zoals wiet, het mag niet maar is wel toegestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Nee. Het mag alleen als het aangegeven staat. Maar in de meeste gevallen horen alle verkeersdeelnemers gewoon aan de rechterkant van de weg te rijden. Sterk of zwak doet er niet toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen het mag niet en het wordt er ook niet veiliger op, sterker nog het wordt gevaarlijker en zal dan ook nooit gedoogd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk bedacht, maar niet waar. Ik kan me eigenlijk geen enkele situatie voorstellen waarin dit veiliger zou zijn. Doe eens een voorbeeldplaatje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi stippel, in het plaatje zie je dat de fietser door Hoek Transport aangereden is en een verdrinkingsdood dreigt!
Het blonde jongetje rechts op de foto heeft een goed overzicht en heeft grote kans om te overleven. Nou jij weer. http://www.freebits.nl/images/456file_41_jpg_verkeerska.jpg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heeft toch niets te maken met het feit dat hij met de verkeersstroom mee fietst en die andere gast tegen de richting in? Het jongetje rechts zou elk moment geschept kunnen worden door een auto die daar rechtsaf zou slaan en niet in de gaten had dat hij er aan kwam, omdat hij alleen links zou kijken. En als het jochie rechts blijft kijken zoals hij nu doet, knalt hij zometeen ook frontaal op die vrachtauto. Nu jij weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Trouwens ook op de ronde bord kan je zien welke kant je mag. En op die poster zie je verkeersituaties. Betekent niet dat het altijd zo mag, zo is.