Is een Popal fiets van dezelfde fabrikant als Vogue fietsen?

Gaat om dit model van Popal: Popal Daily Dutch N3 transportfiets mat-zwart
in vergelijking met Vogue: Vogue Elite Dames Transportfiets 3V Mat-zwart 2013

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Fietsen
6.5K

Het beste antwoord

Popal is een innovatief familiebedrijf uit Utrecht, opgericht in 1999. Het richt zich op het leveren van betaalbare kwaliteitsfietsen.
Fietsen met de merknaam Vogue worden gemaakt door de Europe Cycle Company (ECC) in Zaandam. De frames komen van een leverancier uit het verre oosten, en ze worden in Nederland geassembleerd.
Er is al een geschiedenis die aantoont dat zij modellen maken die erg veel op een bestaande fiets lijken, maar dan goedkopere klonen ervan. Omdat Popal minder bekend is dan Sparta is het misschien nog niet eerder iemand opgevallen dat er veel gelijkenis is tussen die twee transportfietsen...
Amadea