Mogen er op een fiets richtingaanwijzers gemonteerd worden.

Kind heeft niet de mogelijkheid om haar linkerhand uit te steken i.v.m. een handicap.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (2)

Ja, sinds kort mag dat, er is een wetswijziging geweest. Ik zoek het precieze artikel even op.

Toegevoegd na 49 seconden:
Ook te koop, zie bijvoorbeeld de link

Toegevoegd na 9 minuten:
AlphaLimaSierra was me voor, artikel Art 35 RVV dus (zie bericht hieronder)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Art 35 RVV:
lid 5: 5. Een fiets mag zijn voorzien van twee ambergeel licht stralende richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee aan de achterzijde.

Deze wijziging in het RVV 1990 is op 5 november 2009 van kracht gegaan.
AlphaLimaSierra