Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb heel mijn fiets geschuurd tot aan het grijze metaal. Hoef ik eerst een witte laag te spuiten en pas daarna de kleur die ik wil ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
873

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je moet hem eerst een laag primer voor metaal geven en daarna, na droging kun je hem verven, de primer voorkomt roest en zorgt dat de lak beter hecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja eerst het witte spul (primer/grondverf) erop. Als je dit niet zou doen bladdert gelijk de eindlaag eraf.

Dit had ik vroeger bij mijn oude puch ook. Zonder primer/grondlaag, vrij wel direct ging de eindlaag bladderen.

Conclusie: 1) Schuren, 2) Stof -en vetvrij maken, 3) grondlaag/primer, 4) eindlaag, 5) eventueel een lak aanbrengen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan ook gelijk hamerite gebruiken, dat is metaalverf die gelijk dekt en geschikt is voor zelfs over roest heen. is wel wat duurder maar zeker ook geschikt, verkrijgbaar bij al de doe het zelf winkels en in spuitbus of pot. Dus geen onderlaag nodig!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding