Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik trap met mijn fiets, hoor ik tijdens het trappen een metaalachtig geluid bij de trappers vandaan komen. Wat is dat?

Begint er iets kapot te gaan? Zoja, wat?

Toegevoegd na 1 week:
Het blijkt een fabrieksfout te zijn, helaas. Zeer duur om te maken.
Iets met de krank en schroefdraad wat er niet goed inzit ofzo.
Minimaal 120 euro.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat had ik vorig jaar ook en in mijn geval liet het metalen op van de kettingkast los.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er een plaatje bij gezet, helaas niet een plaatje van mijn eigen kettingkast, maar 't lijkt er een beetje op.
De rode pijl in het plaatje wijst naar een rond plaatje. Bij mijn fiets is dat plaatje van metaal. Die is vorig jaar losgeraakt van de kettingkast, waardoor de "armen" van de trappers er telkens tegenaan kwamen, wat voor een irriterend geluid zorgde.
(Duct tape verhelpt alles :) )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je fiets een week geleden nog nagekeken is, is het het meest waarschijnlijk dat ze daar iets niet goed hebben teruggezet. Als ik jou was zou ik gewoon even teruggaan.
De lagers van de trappers kunnen kapot zijn. Dat geeft met elke rondgang een metalig krassend geluid.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je versnelling niet helemaal goed afgesteld is. Bij de fietsenmaker lossen ze dat snel op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat je je ketting in de olie moet zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding