Kan je bij je fietswinterbanden t/m maart aan laten zitten? en helpt dit ook echt tegen gladde wegen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

Ik neem aan dat u de winterbanden bedoeld, waar kleine spikes aan de zijkanten van het profiel zitten. Deze banden werken perfect op glad wegdek.

Door de bandenspanning te verlagen zorgt u er voor dat de spikes beter contact maken met het wegdek. Dit zorgt voor extra grip. Als de gladheid later in het seizoen minder wordt kunt u de bandenspanning verhogen. Spikes maken hierdoor minder snel contact. Dit voorkomt onnodige slijtage.

Pas wel op in de bochten op schoon wegdek. met de spikes kunt u niet vol door de bochten. Als de gladde periode van het jaar voorbij is, moet u dus weer banden gaan wisselen.
AlphaLimaSierra