Hoe bevestig ik een ringslot van de hema aan mijn fiets?

Ik heb net een nieuwe fiets, maar er zit geen slot bij, dus heb ik een ringslot gekocht bij de hema, (dat is zo'n slot wat vast zit aan je frame), maar nu weet ik niet hoe ik hem moet bevestigen. Er zitten 2 ijzeren plaatjes bij en een hoop schroeven. Ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Fietsen
3.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk hetzelfde als een axaslot, ik heb hier naar geluisterd en dat klinkt hetzelfde:
http://www.youtube.com/watch?v=VUvM-n9V7Bg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@crea allereerst bedankt voor je snelle reactie! Dat filmpje had ik al bekeken, maar het is niet hetzelfde. De ijzeren dingen die erbij zitten zijn echt plaatjes, en er zit geen houder bij!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plaats een foto van het slot en alles wat erbij zit, dat levert meestal wel goede antwoorden op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
misschien even ter duidelijkheid een fotootje bijsluiten dan wordt het iets duidelijker, normaal wordt deze gepopt, maar je kunt ook teruggaan naar de hema voor inruiling voor met slot

Het beste antwoord

Je buigt zo'n plaatje in het midden rond stop het plaatje met een zijde door het sleuf gat,dan breng je het slot naar de plaats waar het hoort te komen en het plaatje een kant aan de buitenkant van het frame buisje de andere aan de binnen kant even aan knijpen en een boutje door de gaatjes duwen (eventueel met een kruiskop schroevendraaier ipv het boutje, kun je beter de gaatjes recht voor elkaar krijgen) boutje losjes monteren en dan de andere kant van het slot op dezelfde wijze.SUC6
Verwacht echter niet te veel van zo'n slot (met plat sleuteltje haaks omgebogen) of is het een axa slot wat veel zwaarder is dan kan het ,anders zou ik voor een ketting slot gaan,kun je om een boompje lantaarnpaal of het been van een agent doen haha.
Grt ute Walden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt voor het antwoord! Ik heb er ook nog een kettingslot bij, maar het kost iets teveel tijd om dat vast te zetten als ik haast heb (ja, ik ben traag). Maar bij risicoplekken zet ik hem dubbel vast! Nogmaals bedankt, en het is gelukt! Grtn Nathalie