Techniek fietsen als het glad is zonder te vallen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en deze vraag is ook al eerder gesteld http://www.goeievraag.nl/vraag/techniek-fietsen-gladde-weg-vallen.35925

Antwoorden (12)

klinkt heel gek, maar gewoon gaan fietsen alsof het droog weer is.
hoe gespannender je op de fiets zit, des te eerder je onderuit zult gaan.
je zit dan te strak op de fiets zeg maar.
probeer ontspannen te fietsen en dan kom je zonder vallen over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hééél langzaam fietsen door de bochten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet met 'volle' kracht remmen, en gedoseerd versnellen...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het eens met Sjaan, het helpt ook als je banden iets minder hard zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed uitkijken en rustig remmen
zie voor meer tips de link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermijd schuine vlakken als het erg glad is, vermijd hard remmen (zeker voor), een iets lagere bandenspanning geeft meer grip en stuur met zachte hand, laat de fiets een beetje zelf zijn weg zoeken zoals bij rul zand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet gespannen op de fiets zitten .
Hou het stuur ook losjes vast .
Als je een beetje glijdt niet tegensturen .dan val je zeker .
Als je een beetje glijdt niet bang zijn het glijden is afgelopen als je banden weer een beetje grip hebben .
Ga met vetrouwen op de fiets zitten
Als je bang bent om te vallen dan val je zeker .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijwieltjes????? Nee zonder dollen gewoon fietsen is het beste.Angst is een slechte raadgever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het werd al gezegd, maar probeer te doen zoals altijd, pas je snelheid aan en niet te gespannen. Ze je dat het echt te glad is op sommige plekken, ga dan lekker een stukje lopen.
Als je het maar niet doet zoals in onderstaand filmpje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek de horizontale stukken op en blijf rechtop (alsof je koorddanser bent op de fiets), geen abrupte bewegingen, zoals kracht zetten of remmen.
Doe het rustig aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je op de rechte stukken dus waar geen gaten in zitten of verhoogd word ineens gaat fietsen en zo als iedereen zegt gewoon relaxed en als je de bocht in gaat je voet uitsteken op de grond want als ie uit glijd heb je nog iets om op te staan ook als je ziet dat je uit glijd gewoon voet uitsteken niet tegen werken want zo als iemand al zei je band pakt de grip weer op nou ik hoop dat iedereen hier iets aan heeft en veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon normaal fietsen, alleen niet in 1 keer gaan remmen. En natuurlijk voorzichtig in de bochten. Ik fiets elke dag 40 km, dus ik heb er wel wat ervaring mee!