Zijn er ook fietsen van 28 inch die een terugtraprem hebben?

Ik ben terugtraprem altijd al gewend, wil daarom liever niet alleen handremmen. Ik heb nu een 26 inch fiets, maar daar wil ik niet eeuwig op blijven fietsen. (Kan niet op elke 28 inch fiets omdat ik niet zo groot ben)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
1K

Het beste antwoord

Jazeker er zijn er vele fietsen met terugtraprem, een eenvoudige stadsfiets of omafiets heeft standaard een terugtraprem.
voorbeeld:

http://www.fietsen-verkoop.nl/shop/detail.php?ID=6012
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, mijn fiets. Die heeft 28" velgen en een terugtraprem. Er zijn heel veel andere fietsen die dat hebben dus je hoeft niet bang te zijn dat ze niet bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, waarom niet? Van elke bandenmaat kun je een fiets vinden met terugtraprem en handremmen.

Deze bijvoorbeeld: http://www.fietsenwinkel.nl/library/modules/shop/showProduct.asp?ProductID=5100&CID=232

Heeft terugtraprem én handremmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het soort remmen is niet afhankelijk van de wielmaat.
Trommelremmen, terugtrap rem of knijpremmen kunnen op fietsen met elke wielmaat.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens is er best te wennen aan fietsen met een ander type rem, je moet de eerste paar weken even rekening houden dat je wat extra tijd nodig hebt om te reageren, maar voor je het weet ben je al helemaal gewend aan het andere remsysteem.