Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Achterwiel en Voor-derailleur voor mijn MTB kopen, past dat altijd of waar moet ik opletten. ??

Ik heb een MTB Giant Boulder, daarvan is het achterwiel gesneuveld, nou wil ik een ander kopen op ebay, als ik een wiel koop met de juiste maat 26inch, past het dan altijd of zijn er nog ander zaken waar ik op moet letten.

ook wil ik een andere voor derailleur kopen, past deze ook altijd ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
820

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zorg dat de cassette (tandbladen achterwiel) dezelfde zijn als je al hebt. Zorg dat het merk gelijk is het het aantal speeds (versnellingen) gebruik dus een Shimano 9-speed derailleur bij een Shimano 9-speed cassette. dit geld ook voor de voorderailleur en kettingbladen. mijn advies is om in 1x een set te kopen en alles gelijktijdig te vervangen, anders blijf je bezig met vervangen (nu derailleur, over half jaar cassette, dan weer ketting ect).

PS: gezien je omschrijving zou je ieder ander 26 inch wiel kunnen kopen en de cassette door een fietsenmaker laten overzetten)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding