Is het mogelijk dat men een buitenband van een fiets fout op de velg plaatst?

Sommige bandprofielen (tekeningen van het loopoppervak) staan omgekeerd als men de band omdraait, dit moet toch invloed hebben ivm weerstand ed. Ik vind op de band geen pijl dat de draairichting aangeeft. Hoe kan ik de draairichting bepalen of maakt het geen verschil?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Fietsen
3.7K

Het beste antwoord

banden met 'n zogenaamd v profiel moeten zo gemonteerd worden dat de punt van het v profiel het eerst het wegdek raakt zo duwt de band via het v profiel het water 't best naar buiten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als een band een rijrichting heeft staat er een pijl op. Ontbreekt de pijl dan maakt het niks uit hoe je de band monteert. Zie link.