Zijn er ook linkse fietsen?

Ik stap altijd op vanaf de rechterkant. Ook als ik naast mijn fiets loop, loop ik rechts. Zijn er fietsen waarvan de standaard rechts en de kettingkast/ketting links zit?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Fietsen
2K

Het beste antwoord

Jazeker. Ik weet niet of ze ook in Nederland ergens verkrijgbaar zijn, maar in ieder geval wel in Duitsland. Zie link en zoek op Fahrrad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voorzover ik gezocht heb kan ik geen informatie vinden over linkse fietsen maar ik denk zelf dat ze wel gemaakt gaan worden!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een standaard is snel naar de rechterkant overgezet natuurlijk, maar waarom zou je de ketting aan de andere kant willen hebben?
Heeft dat voordelen ten opzichte van de rechterkant?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou zo makkeljk is dat niet als je de standaard naar rechts verplaatst klapt hij naar de verkeerde kant open
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De ketting zit aan de rechterkant omdat de meeste mensen links naast hun fiets lopen. Op die kans heb je minder kans op vuile kleding.
Bij mij zou hij dus juist links moeten zitten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je de standaard naar de andere kant zet dan moet je hem een halve draai draaien en dan kan het wel gewoon. Heb het bij al mijn fietsen gedaan.
15 jaar geleden
Nee, te kleine markt. Ontwerpkosten fiets, tekening, matrijzen, etc. bedragen ongeveer 600.000 euro.

Fietsenfabrikanten houden zoveel mogelijk rekening in het ontwerp maar dat gaat meestal niet verder dan de mogelijkheid om de bel rechts te plaatsen, en het versnellingsdingetje links...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bestaan er wel rechtse of linkse fietsen ?
Ik denk van niet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen idee!
Maar dat opstappen zouden mannen vanaf links doen (hup, rechterbeen er over) en vrouwen rechts (veilig met je jurk op het trottoir?)