hoe verzet ik mijn vernselling als hij kapot is?

Ik heb geen fiets met vermoedelijk 3 versnellingen en dat draaiding op mn stuur is kapot, hoe verzet ik dan alsnog mijn vernselling? Hij staat nu namelijk in zijn 1 en heb hem liever vast in zn 3 omdat het nu heel vervelend fietsen is..

Toegevoegd na 9 minuten:
*een fiets

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (2)

Dit kan handmatig door de ketting in een ander tandwiel te laten lopen. Duw de ketting bij je achterwiel richting het andere tandwiel en trap voorzichtig een beetje terwijl je achterband de grond niet raakt.
Het is makkelijker om het even met 2 man te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het draad(je)/ketting(tje) hellemaal los laat, dus niet trekken, maar iets los hangen, moet hij vanzelf in z'n 3 staan. Door de ketting iets aan te trekken, en daarna vast te zetten met bij voorbeeld een paperclip, kan je hem misschien ook in z'n 2 krijgen. Succes!