Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is fietsen in de mist wel veilig genoeg?

Willen zo gaan fietsen, maar dikke mist hier en blijf ook nog wel even. Is het uberhaupt verstandig te gaan feitsen in mist? Lichten enzo allemaal in order overigens! Wie weet hier iets van??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Zolang je gewoon aan de kant van de weg blijft rijden en en verlichtingen voert, zowel voor als achter, lijkt mij niet gevaarlijk. Verder niet te bang, gewoon gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat het niet handig is, ondanks je je lamp aanhebt en er een dikke mist is neem je een groot risico, ik zou dan eerder met openbaar vervoer of auto gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon op fietspaden en fietsstroken blijven en niet onnodig op wegen gaan rijden waar auto's op dezelfde weg rijden als fietsers als dat buiten de bebouwde kom is. In de bebouwde kom WETEN automobilisten dat ze fietsers kunnen verwachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk gewoon gaan fietsen, voor en achter het lampje aan, een veiligheidsvest zou ik je bij mist en in de avond zo wie zo aanraden!
Geniet van de dag !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn in dit geval twee basisregels: Boem is Ho en Plons is Water. ;)

Zolang je goede verlichting voert, aan de juiste kant van de weg rijdt en geen onverwachte bewegingen maakt moet er niets aan de hand zijn.

Wel is mist een (extra) reden om tijdens het fietsen geen oortjes in te hebben. Ook al kunnen auto's je nog niet zien, jij kan ze in ieder geval al wel op grotere afstand horen aankomen en je erop voorbereiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding