Is fietsen in de mist wel veilig genoeg?

Willen zo gaan fietsen, maar dikke mist hier en blijf ook nog wel even. Is het uberhaupt verstandig te gaan feitsen in mist? Lichten enzo allemaal in order overigens! Wie weet hier iets van??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
2.7K

Antwoorden (5)

Zolang je gewoon aan de kant van de weg blijft rijden en en verlichtingen voert, zowel voor als achter, lijkt mij niet gevaarlijk. Verder niet te bang, gewoon gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat het niet handig is, ondanks je je lamp aanhebt en er een dikke mist is neem je een groot risico, ik zou dan eerder met openbaar vervoer of auto gaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon op fietspaden en fietsstroken blijven en niet onnodig op wegen gaan rijden waar auto's op dezelfde weg rijden als fietsers als dat buiten de bebouwde kom is. In de bebouwde kom WETEN automobilisten dat ze fietsers kunnen verwachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk gewoon gaan fietsen, voor en achter het lampje aan, een veiligheidsvest zou ik je bij mist en in de avond zo wie zo aanraden!
Geniet van de dag !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn in dit geval twee basisregels: Boem is Ho en Plons is Water. ;)

Zolang je goede verlichting voert, aan de juiste kant van de weg rijdt en geen onverwachte bewegingen maakt moet er niets aan de hand zijn.

Wel is mist een (extra) reden om tijdens het fietsen geen oortjes in te hebben. Ook al kunnen auto's je nog niet zien, jij kan ze in ieder geval al wel op grotere afstand horen aankomen en je erop voorbereiden.