Welk merk winterfietsband kettingen zijn er hier verkrijgbaar en waar zijn ze te koop?

De winter komt er weer aan met de mogelijkheid op gladde wegen. Er zijn winterbanden voor de fiets op komst, maar winter kettingen zijn er volgens mij al. Waar zijn deze te koop en voor welke prijs. Zijn ze gemakkelijk verwisselbaar en zijn ze geschikt voor elke fietsband.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

Winterbanden voor de fiets zijn er allang hoor, zie de bronnen.

Verder kun je tieraps gebruiken, andere bron, als een soort ketting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Winterkettingen...? Wat ik tot nu toe hierin gezien heb zijn "zelfbouw/knutsel oplossingen" maar de techniek staat uiteraard niet stil. Ik ga je vraag dan ook maar eens volgen en ben benieuwd naar de antwoorden.
Ik heb zelf ervaring met spijkerbanden vanuit de mountainbikesport met Swalbe Ice Racer Pro (lichtgewicht mountainbike band met véél wolfram-stalen "puntjes") en die werken fantastisch.
Gekocht via de Duitse internetwinkel "Action-sport" Die zijn prijsgunstig!
Helaas zijn de banden niet ideaal om continue op de harde weg mee te fietsen; de puntjes slijten dan snel. Een goed alternatief zijn m.i. de spijkerbanden die alleen puntjes hebben op de zijkant van het profiel; je hebt dan een rubberen loopvlak, en zodra je gaat sturen (of glijden) dan grijpen de puntjes in de gladde ondergrond aan.
Succes met de juiste keuze.