Spaken door velg getrokken, hoe repareren?

Door een ongeluk(je) is de trapper van de fiets van een vriendje in het voorwiel van de mountainbike van m'n zoontje gekomen. Hierdoor zijn twee spaken door de velg heen getrokken.

Een nieuwe spaak is dus niet direct een oplossing, is er ook een "reparatie-set" voor, of is de enigste oplossing het vervangen van het gehele wiel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
3.5K

Antwoorden (2)

Als de spaak door de velg getrokken is, dan rest alleen een nieuwe velg. Overigens zijn die niet heel erg prijzig en als je de spaken er zelf invlecht dan rest alleen nog de spaken spannen.
Maar een kapotte velg repareren is mi niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het proberen te repareren door een passend ringetje op de nippel te plaatsen.
Maar door het uittrekken van de vorige nippel heb je een grote kans dat de velg gaat scheuren (zeker bij aluminium velgen),
dat is een niet geheel veilig idee!
(4/5 mm ringetjes bij de doe het zelfwinkel)