Klopt het dat er voor fietsers in de Maastunnel een maximale snelheid is ingesteld?

Is las dit op verschillende fora, maar is dit nu werkelijkheid of een grap?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, er geld een maximumsnelheid van 70 km per uur :-)

Het beste antwoord

Ja, als deze foto echt is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij de bouw in 1942 trouwens ook al.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijke foto

Andere antwoorden (2)

Dat is altijd al zo geweest; als je met je racefiets harder dan 50km/uur door de bebouwde kom raast ben je strafbaar; dus ook in de Maastunnel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan wel zo zijn, maar hoe weet die race fietser hoe hard hij rijdt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zijn fietscomputertjs voor nodig. Verslaggevers kunnen ook te weten komen hoe hard ze rijden bij de tour de france, ergens is het dus te traceren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat maakt niet uit voor de wet; je rijdt te hard of niet. Jij bent verantwoordelijk en moet maatregelen nemen om te weten dat je niet harder dan de toegestane snelheid rijdt.
En hoe moet een fietser dan weten hoe hard hij rijd?
Ik las dat de max snelheid 30 km/h zou zijn. da's behoorlijk hard met een fiets.
Het zou kunnen dat dit voor elektrische fietsen geldt maar die hebben ook niet allemaal een snelheidsmeter.