Met een ijzerdraadje een slot openmaken. kan dat?

de sleutel ben ik kwijt. het is van mijn oude fiets.
hoe moet ik dit nu doen? openmaken van het slot.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen
6.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat voor slot is het,en eventueel het merk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi.
het is een axa

Het beste antwoord

Ja dat kan,ook veel goedkope en oudere sloten open je heel gemakkelijk met het bliksleuteltje van een blikje smack
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe weten gij dat....jeroen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon als geïnteresseerde in van alles en nog wat, in ieder geval het nieuws en actualiteiten volgen. Was een jaar of wat geleden in het nieuws dus +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke...eerlijk antwoord,dan ga je door voor de lantaarn met speciale bieren hahahaha

Andere antwoorden (7)

Er zijn ook speciale lock pick setjes op de markt waarmee je een slot (met veel gehannes) open kunt maken.

Je hebt bij de meeste sloten 2 ijzerdraadjes nodig. 1 om de draaibeweging met maken van de sleutel en 1 om alle puntjes in het slot op de juiste plaats te zetten. Bij hele simpele sloten is alleen de draaibeweging genoeg.

Op de link kun je meer vinden over de lockpickers vereniging waar mensen dit voor hun lol doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een haarspeld is in iedergeval helemaal niet zo handig. Meestal hebben die een vrij dikke punt en past het niet eens in het slot. Een ijzerdraadje gaat denk ik niet werken denk ik.

Ik heb wel eens een slot open gekregen met een slijptol. Dat is een stuk makkelijker dan een ijzerzaag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zeker niet als 't een origineel Axa-slot is.
Een thermische lans of snijbrander kan daarin uitkomst bieden......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een axa fietsenslot krijg je niet open met een ijzerdraadje.
Helaas,zoek evt je reserve sleutel,of anders moet je hem doorslijpen.
Vrees dat er geen andere oplossing is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies, de slijptol erop.
Bij zo'n goedkoop simpel slot: zo hard mogelijk lopen met het achterwiel omhoog, en dan in volle vaart vol weer op de grond zetten. Het slot springt doorgaans alle kanten op. Dit is dat model met zo'n plat sleuteltje dat aan het eind omgebogen is. Een (oude) schroevendraaier erin slaan wil ook nog wel eens helpen. Of andere sleuteltjes proberen, er zijn niet zo heel veel verschillende.

Bij Axa sloten is er maar een oplossing die werkt: een slijptol, weinig werk. Wel een duur slot naar de gallemiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het een ouder slot is kan je proberen het te laten schrikken .Met een hamer eronder aan te tikken ,niet te hard of vaak anders breekt het vleugeltje ook af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja,dat kan.