hoe zwaar mag persoon zijn om op elektrische fiets te gaan fietsen?

ik kan me voorstellen sommige mensen zwaarder is dan normaal.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoe zwaarder je bent hoe meer kracht de accu verbruikt. Zware mensen mogen er wel op, de fieys houdt het wel, maar de accu is eerder leeg.

Het gewicht dat een elektrische fiets maximaal mag dragen (het Maximale draaggewicht) varieert per fiets en wordt in de regel door de fabrikant opgegeven bij de specificaties. Een willekeurige fiets als de Peugeot F50 geeft een maximaal draaggewicht op van 100 Kg, zie de bron.

Bronnen:
http://www.anwb.nl/webwinkel/reis-en-cadea...

Goede merk-fietsen kunnen mensen van 120 KG wel aan. Nu vangt iemand van 120 KG wat meer wind dan iemand van 60KG maar niet twee keer zoveel. Bij het rijden van lange afstanden (zonder veel remmen) zal het gewicht van de persoon een kleinere rol spelen dan in het stadsverkeer. Dan zal de fiets ongeveer de halve actieradius hebben, op lange stukken aaneen zou dat ongeveer 2/3 van de normale actieradius zijn. Wat een groot verschil maakt is tegen hellingen op, dan speelt het gewicht van de fietser een grote rol. Omdat bergafwaarts geen energie wordt opgewekt zal je gewicht in heuvelachtig gebied een grote rol spelen. Dat laatste heb ik in Zwitserland bemerkt.....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100