Antwoord op je vraag: Nee, dat geeft niet. Vroeger versleten je banden en dynamowieltje. Dit laatste kan gemakkelijk met een rubber hoesje verholpen worden.
Dat de achterlamp op batterijen gaat is voor de veiligheid. Wanneer men stil staat voor een verkeerslicht, blijft de fietser wel zichtbaar.

Succes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jij kunt niet hard genoeg fietsen om je dynamo te beschadigen.

Nee dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen als de dynamo aan staat, dat wil zeggen: tegen de band loopt.
Dan slijt ie namelijke.
Want alles wat gebruikt wordt zal op een gegeven moment slijten.

Voor een dynamo maakt het echt niet uit of jij hard of zacht fiets.
Het ronddraaien van dat wieltje kan wel tegen een beetje vaart.
Die dingen zijn er op gemaakt om gebruikt te worden.

En behalve op heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel oude fietsen (die je bijna niet meer ziet) heb ik nooit
een versleten dynamo meegemaakt.