Bestaan er fietsbanden die niet kunnen leeglopen zoals in de autowereld?

Michelin heeft een autoband waarmee je gerust nog 100 km aflegt aan een normale snelheid.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Fietsen
1.4K

Het beste antwoord

De kleine fabrikant Dutch Perfect had een paar jaar geleden de primeur met de No Flat Tire. De band heeft een dunne, sterke laag van het Kevlar-vezel, een kunststof met het kenmerk dat het zowel soepel is als moeilijk doordringbaar. Ook kogelvrije vesten zijn gemaakt met Kevlar. Marktleider Schwalbe kwam snel met een eigen band met Kevlar-antileklaag, de Schwalbe Marathon Plus. Onlangs volgde fabrikant Continental met de Contact Security Reflex. Die band kan volgens Continental eigenlijk niet lek, vandaar dat de koper een jaar garantie krijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Schwalbe en Continental hebben een fietsband ontwikkeld die niet kapot te krijgen is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik me niet vergis zijn er ook banden die anti-lek zijn en als ze lek gereden worden zich vullen met een soort van schuim waardoor je nog door kan rijden. Dit weet ik niet al te zeker, maar ik dacht dat het bestond of in ontwikkeling was.

Wel weet ik dat er een schuim bestaat dat je er in kan spuiten via het ventiel zodat je nog door kan fietsen als je lek gereden bent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Patrick;

Dat soort banden maakte mijn opa vroeger in zijn timmermanswerkplaats al; houten ringen die vanwege rubberschaarste tijdens de bezetting om de velgen werden gemonteerd. Antiplofbanden werden ze genoemd.