Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welke fiets kan je beter je evenwicht bewaren: een hoge bi of een moderne ligfiets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

op een moderne ligfiets, een veel lager zwaartepunt, en je "ligt" tussen de wielen.

hoe hoger de fiets hoe hoger de centrifugale krachten die je nodig hebt om overeind te blijven (simpel gezegd, hoe sneller je wielen moeten draaien) dus als je fietst, is een ligfiets veel stabieler

stilstaand is het een ander verhaal, op een hoge bi kan je je lichaam meer bewegen, waardoor je zelf voor het evenwicht kan zorgen. op een ligfiets lig je stil, en kan je dus moeilijk de massa van je lichaam verplaatsen om evenwicht te behouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

een lage fiets is voor lagere afstanden heb ik gehoord
voor rust dat je niet al je spieren hoeft te gebruiken

Toegevoegd na 32 seconden:
dus een lage
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je op een ligfiets beter evenwicht kunt houden omdat die breder is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het ligt waraan je gewend bent. ik heb nog nooit in ligfiets gefietst dus ja ik ben een hoge fiets gewend. maar je ziet ook mensen die lange afstanden doen in een hoge fiets.(Wielrenners bijv) grtz ramon
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding