Nee : omdat je de band nooit helemaal gelijkmatig gevuld krijgt met pur .
Dat punt waar je begint te vullen zal overvol zijn en aan het einde zit bijna niets .
En dan komt nog het grootste probleem dat pur uitzet en dan denk ik dat je geen mooie ronde band aan zult overhouden .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dat kan, alleen is de veerkracht van purschuim niet groot, het zal dus zeer oncomfortabel fietsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk bedacht. Je kan het proberen en ook al krijg je de band lekdicht, het fietsen zal niet prettig voelen door de bobbel in de band. Want pur zet uit en wordt heel hard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat helemaal mis. Want purschuim neemt 40% meer volume in bij het uitharden. Dat worden dus hele dikke banden. Eerst een beetje erin spuiten en dan kijken of het genoeg is heeft ook al geen zin, aangezien je ventiel vol met gedroogd purschuim zal zitten.
12 jaar geleden
Je kunt bij een goede fietsenhandel spuitbussen kopen om in noodgevallen een lekke fietsband te herstellen.
Het zal wel troep zijn, maar voor lange fietstochten hebben wij toch zo'n spray in de fietstas.
Het is latex.
Dat wordt in ieder geval niet zo hard als purschuim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, gaat niet omdat het uitzet + dat het best hard wordt en er tijdens het rijden deuken in gaan komen zodat je uiteindelijk helemaal niet meer kunt fietsen.
Ik heb er zelf ooit van die grijze isolatiebuizen voor om waterleidingen etc ingestopt, op maat zitten snijden want als volledig rond paste het niet. Ook geen succes, maar even om aan te geven dat je niet de enige bent met dit soort ideeën (ik was toen wel 13 of zo).