Hoeveel kost het opladen van een li-ionbatterij van een fiets met trapondersteuning?

Dagelijks rijd ik 16 km (enkele rit) naar mijn werk met een fiets met trapondersteuning. Ik krijg van mijn werkgever €4,50 fietsvergoeding per dag dat ik met de fiets kom. Nu ben ik benieuwd hoeveel ik daarvan overhoud als ik de batterij van mijn fiets moet opladen. Het opladen duurt 3,5 uur. Of hoe kan ik dat zelf berekenen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen
1.4K

Het beste antwoord

Stel dat de lader 50 Watt verbruikt. In 3,5 uur verbruikt hij dan 0,175 Kwh. Een Kwh kost € 0,20. Per dag kost je dat dan € 0,04.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik vrees dat je rekensom te simpel is. Met 200 Watt energie heb je weinig aan zo een fiets, denk ik....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien gebruikt de lader 100 Watt. Dan is magdav € 0,08 per dag kwijt. Dat zal haar niet veel uitmaken. Een lader van 100 Watt heeft wel een eigen geforceerde koeler nodig. Ik denk niet dat fietsladers die hebben. Als je de berekening te eenvoudig vindt, hoor ik graag hoe die verbeterd kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze is (maximaal) 70 Watt. Ik zat er dus niet ver naast.
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26source%3Dhp%26q%3Dlader+fiets%26meta%3D%26aq%3Df%26aqi%3D%26aql%3D%26oq%3D%26gs_rfai%3D&url=http%3A//fietsen-brommers.marktplaats.nl/fietsonderdelen/325724867-panasonic-ekj019-lader-v-giant-twist-elektrische-fiets.html%3Fxref%3D1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://link.marktplaats.nl/325724867
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De conclusie is natuurlijk duidelijk , de trapondersteuning kost bijna niets terwijl Magdav een vette fietsvergoeding krijgt van haar/ zijn werkgever. Fiets je rijk !

Andere antwoorden (1)

dat is een heel riante vergoeding die je krijgt!! Ik fiets ook vrijwel iedere dag maar krijg slechts 19 cent per km. Wel met een gewone fiets (en slecht 10 km enkele reis) Hier moet dan nog wel de belasting.