Waar kan ik zien of een fiets gestolen is [zie uitleg]

Ik helpte mijn vader gister met verhuizen, en ik zag een mooie chopper fiets in zijn schuur staan die de vorige bewoner heeft `achtergelaten`.

vanmorgen heeft mijn vader me met de auto naar z'n huis gebracht en ben ik met die fiets naar huis gefietst...

maar niemand zal zo snel een chopper fiets in zijn schuur achterlaten...

ik wil die fiets heel graag hebben, die zit nu in m'n garage.

maar ik ben ban dat als ik ermee buiten op straat door de politie word gezien en dan dat ze me er van verdenken dat ik hem heb gestolen (wat helemaal niet zo is)

PS: hij is gekocht in horst hier vlakbij de plaats waar ik woon...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat dacht ik maar toen herinnerde ik me weer dat in groep 7 iemand tegen me zei dat het `helpte` is. en ik ben niet zo goed in nederlands :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bang???

Het beste antwoord

De RDW houdt een fietsdiefstalregister bij, daarin kun je op verschillende manieren zoeken.

Bereikbaar via de link:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan contact opnemen met de vorige eigenaar en vragen of je hem mag hebben. Zoniet, jammer en dan moet je dat accepteren en gewoon gaan sparen voor een eiggen fiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je weet waar hij is gekocht, omdat er waarschijnlijk een plakkertje van de verkoper op zit, ga daar dan eens vragen, of er speciale anti-diefstal-kenmerken op de fiets zitten.. (Er is een tijd geweest dat er een code in gegraveerd werd, of de postcode).

Je bent verder tegoedertrouw eigenaar geworden van de fiets. Je hoeft hem dan niet terug te geven volgens de wet.
Je wist n.l. niet, en kon dat ook niet weten of de fiets gestolen is. De vorige huurder was misschien slecht ter been of is overleden?

Ik heb dat jaren geleden zo geleerd. Denk niet dat de wet op dit punt is gewijzigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Op zich een redelijk argument lijkt me dat van te goeder trouw. Toch, als ik bijvoorbeeld op het station een fiets koop voor 50 euro, waarvan ik had moeten weten dat hij 500 waard is wordt dat al gauw als te kwader trouw uitgelegd. De gegeven situatie zit denk ik wel wat anders in elkaar.
als de eigenaar deze fiets zonder bericht hierover heeft laten staan, kun je ervan uitgaan dat hij dit bewust heeft gedaan. als hij had gewild dat deze fiets niet bij de overdracht van het huis hoorde had hij dat moeten melden. in het koopcontract staat wat overgedragen wordt aan de volgende eigenaar. als u op deze chopperfiets gaat rijden is dat een teken van aanvaarding van het koopcontract. En is de cirkel van het contractrecht rond.

dus veel plezier met deze fiets.
er zijn helemaal geen redenen om hier niet op te fietsen..

andere optie: bel de vorige eigenaar en vraag of je zijn fiets mag houden ;)