Is er een minimumleeftijd voor elektrische fietsen?

Voor het berijden ervan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je heldere antwoord!

Andere antwoorden (1)

Wanneer u met uw elektrische fiets in België rijdt, zal uw fiets volgens de wet als normale fiets worden gezien als deze voldoet aan 3 voorwaarden.
■ Er moet sprake zijn van trapbekrachtiging, ondersteuning wordt alleen geleverd als U zelf meetrapt.
■ Er is ondersteuning tot een snelheid van 25 km/u.
■ het geleverde vermogen is maximaal 250 Watt.

Indien een van deze drie voorwaarden niet voldoen heeft dit natuurlijk gevolgen.
■Draagplicht van een helm
■Veplichte verzekering
■Inschrijving in het verkeer
■Minimum leeftijd 16 jaar

Verder moet uw elektrische fiets ook voldoen aan de wettelijke bepaling betreffende reflectors en verlichting.