Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor batterijen gaan er in een fietslamp?

Ik heb een omafiets met daarop een normale fiets koplamp, maar eentje die werkt op batterij. Ook mijn achterlicht werkt op batterij. Hartstikke handig ik hoef telkens alleen maar een knopje in te drukken, alleen nu zijn ze leeg dus. Moet ik daar voor perse naar de fietsenmaker toe of kan ik in een gewone winkel ook die batterijen halen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
7.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zit een kruiskopschroefje op zowel de voorlamp als de achterlamp. Als je dat losdraait, kun je voorzichtig het glaasje eraf halen. Dan kun je de batterijen zien. Dit zijn normale batterijen die je bij de supermarkt (Lidl) kunt kopen. Als je het niet aandurft, kun je het ook de eerste keer door de fietsenmaker laten doen en vragen of hij je het wil leren. Waarschijnlijk is dat zelfs gratis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk even naar het voltage en formaat van de lege batterijen, en koop ze met die gegevens waar je maar wilt.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet de baterij er uit halen en in de winkel dezelfde baterij zoeken als ze de baterij niet verkopen in de winkel ga je naar je fietsenwinkel en koop je je baterij daar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AAA batterijen gaan er in een fietslampje
kan je gewoon halen en zelf doen anders kost het veel meer geld
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding