Hoe kan het dat ik bij kouder weer mijn fiets versnelling niet hoger kan zetten?

Wanneer het kouder is dan 3 graden kan ik mijn fietsversnelling niet naar een hogere versnelling draaien. Lager gaat wel.

Het gaat trouwens om een gazelle van nog geen jaar oud.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
5.2K

Het beste antwoord

Vaak is dan je kabel vast gevroren. Zet je fiets even in huis en het werkt weer.
Tip, ga langs de fietsenmaker en laat met hun luchtpistool de kabels doorblazen. Er zit vaak condens /vocht in de buitenkabel. Deze bevriest dan door de kou.