Is een snelheid op een fiets (bij gewoon rustig doorfietsen) van 23- 29 km per uur snel of gewoon?

een soort hybride/normale fiets heb ik

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
3.2K

Het beste antwoord

5 m/s de gemiddelde menselijke fietssnelheid = 18 km per uur gemiddeld.

23 tot 29 is snel qua het gemiddelde maar het is niks bij een tourfietser maar dat zou geen eerlijke vergelijking zijn.

Je kunt ook heel goed merken of je snel fietst of niet, hou bij hoeveel mensen je inhaalt en hoeveel mensen jou inhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgensmij fietst de gemiddelde fietser zo'n 20 km/per uur. Dit is gemiddeld. Er zijn mensen die sneller fietsen, en mensen die langzamer fietsen. Ik denk dat 23 - 29 km/per uur redelijk normaal is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het gemiddelde 20 is, dan is 23 tot 29 toch snel? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, je hebt gelijk :') Mijn fout LOL
het hangt er ook een beetje vanaf waar je fietst. hier in de stad race je iedereen al voorbij als je 18 km per uur rijdt......

op lange paden buiten de stad fietsen meestal mensen die GEWEND zijn aan hard fietsen en langere afstanden.

De snelheid die je noemt is ook daarvoor niet gemiddeld maar behoorlijk snel.

Maar ok, leeftijd en fitheid spelen ook een rol, ik heb nog nooit een oma van 80, 25 km/hr zien fietsen en voor racefietsers is het wel OK
12 jaar geleden
Ik heb een crosshybride en gebruik de fiets om mijn conditie bij te houden (training). Het kost mij toch echt wel moeite mee om een gemiddelde snelheid van 25 kilometer vol te houden over een uur (gemiddelde conditie). Als je 29 km/h zegt dan is dat best wel veel hoor! Dat is misschien voor een kwartier wel te doen maar langer en wat wind tegen?
Wanneer ik met mijn gezin een stukje fietst (beetje doorfietsen maar recreatief) dan zit je zo rond de 16-19 km/h
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed geantwoord +1
25 km/u moet je ook echt een uur lang volhouden en dan kom je tot de ontdekking dat dat best wel snel is. Als je bv. 3 minuten voor de trein moet wachten, en je wilt het gemiddelde behouden, zul je daar 3 minuten van 50 km/u tegenover zetten. Een gemiddelde aanhouden is dus niet echt makkelijk op de fiets.
Ik woon in n dorp en fiets niet zo vaak mr als ik fiets dan heb ik zon computermetertje en dan ga ik gemiddeld +\- 19kmph. Dat vind ik wel snel
Omdat ik niet vaak fiets, echter mn vriendje vind dat ik langzaam fiets. Hy fietste veel vaker. En veel mensen halen me in. Dus misschien is jou aangegeven tempo wel oke!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik fietste de 8 km. naar mijn werk in een half uur. Rustig tempo maar wel doortrappen, niet te traag. Voornamelijk buiten de stad. Geen verkeerslichten.
Dus 16 km. per uur.
23-29 km/uur vind ik nogal snel.