past een velg met naafdynamo in een voorvork van een gewone fiets ? en werkt die dan ook ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

Als de naaf in de voorvork past werkt het ook. Als de naaf een arm heeft waar geen passende beugel voor op vork zit kun je daar een los beugeltje voor kopen.
Gewoonlijk zullen de poten van de voorvork als het wiel is verwijderd wat verder uit elkaar staan dan met het wiel gemonteerd (ongeveer een halve centimeter of minder). De nieuwe naaf moet niet veel smaller zijn dan de oude, maar ook niet veel breder, zeg dat je de vorkpoten maximaal een centimeter naar binnen mag schroeven of 5mm naar buiten t.o.v. de stand als er geen wiel gemonteerd is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Let er wel op dat het vermogen van de gebruikte lampjes samen niet hoger is dan dat wat de dynamo kan leveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kan misschien wel maar werkt niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar de Wielmaat moet wel passen, en bij handgemeen moet het wel passen ...