Hoe kan ik mijn v-brake remmen afstellen?

Mijn remblokjes staan een beetje te dicht op het wiel waardoor ik minder snelheid maak . En als ik rem , dan springt de handgreep niet hard terug maar een beetje langzaam . Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Fietsen
4.4K

Het beste antwoord

Draai het boutje los met een inbussleutel (V-brake rode pijl) zodat de kabel vrij kan bewegen.
Draai het stelbusje (remhendel rode pijl) op een paar slagen na helemaal uit.
Knijp de V-brake samen zodat de remblokken tegen de velg aanzitten, en draai het boutje met een inbussleutel weer vast.
Draai het stelbusje weer in, totdat je wiel weer vrij loopt, en klaar is kees.

Succes !!