Als een blinde op een tandem zit, en hij valt, weet hij dan hoe hij zich moet opvangen, maw wordt dat aangeleerd of bestaan hier trucs voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (2)

een blind iemand heeft meer dan een ziend persoon,gevoel voor richting en vertrouwen op wat hij/zij voelt,ze zijn veel zin tuigelijker,dus ik denk dat zij wel voelen welke kant ze opvallen,en daat dus ook instinctief op reageren,door bv. naar die kant handen uitsteken en hoofd beschermen.
Bovendien zitten ze op een tandem met een ziend persoon,waar ze vertrouwen in hebben,die hen ook hopelijk hier op voorbereid,op val maar ook op alles wat er komen gaat.
De ziend persoon is zich hier ook in de aller meeste gevallen heel bewust van,en zal dat stukje verantwoording en vertouwen op zich moeten nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een blinde heeft meer gevoel voor evenwicht dan een ziende.