Als mijn fiets in de vrieskou heeft gestaan werkt de versnellingshandel niet meer. Hoe moet ik dat voorkomen?

Ik ben er achter gekomen dat als ik overschakelde op een andere verstelling, hij niet meer werkte. Ik dacht eerst dat hij kapot was, maar na dat ik de fiets binnen(in een warmere gang) had gezet, deed hij het weer. En na een tijdje in de kou weer niet;) Weet iemand dus iets om te zorgen dat ie het blijft doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
3.9K

Het beste antwoord

Kort door de bocht voorkom je het door te voorkomen dat er vocht komt tussen de binnenkabel en de buitenkabel van de versnelling.
In dit geval is het dus al te laat. Toch? Je kunt dan het beste de binnenkabel er uit trekken; goed schoon en droog maken en met een kogellagervet insmeren. Vervolgens weer insteken en monteren.
Let op dat als het begin/einde van je kabel erg gerafeld is, dat monteren niet meer meevalt! Een nieuwe binnenkabel kost een eurootje of 4 (?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan antivries spul gebruiken, dat is bij elk tankstation te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Invetten met bijvoorbeeld vaseline kan wel helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook een siliconenspray, WD-40 gebruiken