Wat is een degelijke krantenfiets?

Ik zoek een sterke krantenfiets, zónder alle toeters en bellen (dus geen versnellingen en handremmen etc.) prijs maakt niet zo. Heel veel uit, kan ook 2e hands.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
1.3K

Het beste antwoord

Koop een Kronan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij: inderdaad een Kronan, van oorsprong volgens mij een voor de postbode ontwikkelde fiets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen, voor het Zweedse leger....!

Andere antwoorden (2)

Bij de hema bijv. Heb je oma/opa fietsen, kratje erop en klaar. Helemaal niet duur en volgens mij best aardig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, daar zou ik voor gaan! Fijne en goedkope fietsen zijn dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...Vooral goedkoop qua kwaliteit. Echt Hollands.
Oke, er zijn dus mensen zoals hierboven die denken dat een hema fiets een degelijke fiets is!
Dat is het dus net NIET!!

Een hema fiets komt uit het buitenland waar hij gemaakt is voor weinig geld met allemaal low-budget onderdelen die snel gaan roesten.

Wij hebben 2 jaar geleden een ook zo'n eenvoudige fiets gekocht met terugtraprem en zonder toetsers en bellen voor 500 euro.
En de kwaliteit merk je direct!
Hij fietst gewoon heel soepel, en nu na 2 jaar nog geen spatje roest!
Het is ook een gazelle en dat zijn fietsen bij de hema niet.

Als je dus een echte degelijke fiets wilt kopen die niet na 6 maanden van de roest uit elkaar valt, moet je dus bij je lokale fietsenmaker echt een hap geld op de toonbank leggen.
Als je dat er niet voor over hebt, dan kan je denk ik beter voor een 2e hands fiets gaan.
Bij een 2e hands fiets kan je ook het beste kiezen voor een fiets zonder al teveel toeters en bellen.