Gestolen fiets terugvinden

Mijn fiets is een tijd geleden gestolen , dit heb ik doorgegeven bij de politie, wat moet ik doen als ik nu mijn fiets terugvind?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
1.1K

Het beste antwoord

Dan blijft u bij de fiets wachten en belt de politie. Als de politie aanwezig is, kunnen ze in de politiesystemen checken of u daadwerkelijk aangifte van de fiets heeft gedaan en of de fiets als gestolen geregistreerd staat. Politie zal de fiets losknippen en meenemen naar bureau. Uiteindelijk kunt u de fiets terugkrijgen als blijkt dat u inderdaad de eigenaar bent.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, mijn broer heeft het ook zo gedaan!
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
ja, dan moet uw vriend ook gewoon de politie bellen. Als blijkt dat de fiets als gestolen geregistreerd staat, neemt de politie de fiets toch eerst mee naar het bureau. Daar wordt onderzocht wie de eigenaar is.

Andere antwoorden (3)

aangeven bij de politie dat je je eigen fiets hebt teruggevonden. Hierbij wordt waarschijnlijk ook gevraagd waar je hem terug hebt gevonden. etc.

Dan kunnen zij jou fiets schrappen van de lijst van miljoenen vermiste fietsen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je hem terug vind meteen de politie bellen dat je je fiets gezien hebt. staat hij niet op slot mee nemen en staat hij wel op slot de politie er bij laten komen en terug vorderen.
ieder geval moet je het wel melden anders ben je zelf ook strafbaar . te idioot voor woorden omdat het om je eigen fiets gaat maar toch...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
dat is niet te idioot voor woorden, omdat een koper, die de fiets te goeder trouw heeft gekocht, voor een markt conforme prijs en dit ook kan aantonen, de nieuwe eigenaar geworden kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus dan zou de dief, of een heler slechts een marktconforme prijs te hoeven vragen om het allemaal 'legaal' te maken? Dat zou ik pas 'te idioot voor woorden' vinden. Ik denk dat de koper van goede huize moet komen, ondanks een marktconforme prijs om goede trouw aan te tonen, tenzij de koper de fiets uit een winkel heeft. Daar zijn ook juridisch gezien uitzonderingen voor, maar mijns inziens mag bij koop op bijvoorbeeld een rommelmarkt of op straat uitgegaan worden van gebrek aan goede trouw. Overigens lijkt me ook dat aan de oorspronkelijke eigenaar onverkort het recht op revindicatie (3:2 BW) toekomt.
Ook als je fiets al op slot staat, dan zet je hem nog een keer op slot met een ander slot. Dan kun je kiezen: afwachten tot de 'vermeende' eigenaar opduikt of en / of de politie waarschuwen.