Vroeger moest een snorfiets een oranje plaatje op het voorspatbord hebben.

Sinds 1 januari 2007 moeten alle snor- en bromfietsen voorzien zijn van een kentekenplaat.

De bromfietsen hebben gele kentekenplaatjes, de snorfietsen lichtblauwe; daarmee is het ook niet meer nodig een geel (bromfiets) of oranje (snorfiets) plaatje op het voorspatbord te hebben want de kleur van de kentekenplaat geeft aan of het om een brom- of snorfiets gaat.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig heeft een snorfiets dat niet meer, aangezien je nu ook voor een snorfiets het AM rijbewijs nodig hebt. Voorheen was een verzekering voldoende (plaatje voorop de snortfiets)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is niet meer nodig! was vroeger oranje