Waar kun je het beste lopen als er geen stoep is?

Ik bedoel dan het fietspad, maar moet je dan met het verkeer mee lopen (dus rechts) of tegen het verkeer (dus links.

Toegevoegd na 37 minuten:
Ik dacht zelf ook links, maar nu kan ik mijn collega overtuigen dat het echt zo is, Bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

Tegen het verkeer dan kan je reageren als iemand je niet ziet. Dus als je met het verkeer meeloopt kan je niet reageren als iemand je van achter aanrijd..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt, nu weet ik het zeker!

Andere antwoorden (6)

Aan de linkerkant van de weg in de goot tegen het verkeer in, dan zien ze je aankomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En vooral dat de wandelaar ze zelf ziet aankomen!
Links, tegen het verkeer in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je loopt
Je hoort op de stoep. Soms is er geen stoep. Dan mag je op het fietspad lopen of in de fietsstrook.
Je moet zoveel mogelijk aan de kant blijven. Soms is er ook geen fietspad of fietsstrook.
Dan mag je op de rijweg lopen. Blijf altijd zoveel mogelijk aan de kant.
Is er een berm? Ga dan daar lopen.
Je mag links of rechts van de weg gaan lopen. Soms is links veiliger, omdat je het verkeer dan kunt zien aankomen.
Maar soms is rechts beter, bijvoorbeeld als de weg een bocht naar links maakt waar je niet omheen kunt kijken.
Ga ook niet links lopen als je er extra voor moet oversteken.

http://www.iselinge.nl/scholenplein/pabolessen/03042cverkeer/verkeersregels.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Links want dan kunnen ze je goed zien ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Links, tegen het verkeer in.
Op deze manier zie je zelf het verkeer aankomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er geen stoep is, blijven er helaas maar weinig dingen over. Op de weg lijkt mij het verstandigste en vooral niet in het gras lopen, want voor je het weet sta je in de schijt.