Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe stel je stuur van omafiets?

Mijn stuur van mijn omafiets staat scheef. Hoe zet ik die recht? Moet ik de stuurpen boven proberen, of...?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het stuur zit vast met een zgn koon. Dat is een rond taps toe lopende bout die de onderkant van de stuurbuis in het farme knelt. Door zoals geantwoord in het 2e antwoord de bout halflos te draaien en er een tik op te geven (op de kop van de bout) sla je de koon uit de stuurbuis. Niet te ver losdraaien de bout anders kan de koon in het frame zakken. Ik zou zeggen c.a. 5 mm.

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, daarna je stuur richten (voorwiel tussen je benen en het stuur verdraaien) en daarna eerst voorzichtig vastdraaien zodat de stand van het stuur goed recht blijft staan en daarna goed vast draaien. Je hoeft er niet aan te gaan hangen, vast is vast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het voorwiel tussen je benen klemmen en dan het stuur draaien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draai de zeskante bout die bovenop de stuurpen zit een klein beetje los. Geef er een klapje op met 'n hamer waarna jet het stuur in de gewenste stand kan zetten. Draai de bout weer aan en klaar is Kees.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wiel tussen de knieën en stuur recht trekken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat ik zei.
Het is niet toegestaan een antwoord dubbele plaatsen.
Ik raad je aan de richtlijnen nog eens te bekijken. Doe ik het goed als moderator? :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee Mitch001 dat doe je niet goed. Die vlieger gaat pas op als een zelfde antwoord er al een uur staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jammer hahahaha

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding