Hoe verbeter ik mijn fiets conditie?

Ik fiets elke dag naar mijn werk en in mijn vrije tijd. En probeer vaak zo lang mogelijk een hoge snelheid te rijden. Zijn er trucs of tips om mijn conditie daarin te verbeteren?

Toegevoegd na 14 uur:
Ik rij vaak op de zwaarste versnelling en hem moeite met terug schakelen dat ben ik mezelf nu wel aan het aan leren werkt het?

Weet jij het antwoord?

/2500

Brug op fietsen met een hoge versnelling, beetje joggen helpt ook en je beenspieren trainen.

Boven je norm rijden. Maar niet de hele rit. Ga bijvoorbeeld 1 minuut harder rijden dan gewoonlijk, en dan weer 1 minuutje rust. Zo bouw je je fietssnelheid geleidelijk op, en je zult zien dat je over een paar maandjes misschien wat sneller rijdt ;) Je moet het wel elke dag doen, en niet denken van 'Ach laat maar', want dan gaat het geheid mis.

Voor de afwisseling op de sportschool spinnen? Of daar je gehele lijf trainen, dus ook de spieren die op je gewone fiets minder belast worden?

Vooral doorgaan met fietsen, al doende verbetert je conditie vanzelf mee :-)

alles draait om -letterlijk en figuurlijk- trapfrequentie. Doorgaans trappen we op een te lage frequentie. Snelheid, zwaarte versnelling (verzet) komt pas daarna. dus tip: ga een tandje "lichter"trappen. Je zult merken dat je op den duur, bijv. tegen de wind in of brug op makkelijker kan versnellen. Dan is daar het moment, dat je op een zwaarder verzet, met dezelfde trapfrequentie het gaat proberen, resultaat: hogere snelheid. Natuurlijk train je dit niet in een week! Daar gaan maanden overheen. succes.

nou je moet niet boven je norm gaan gewoon 2 keer per dag norm fietsen en lekker lang dan lukt het ook wel niet boven je norm gaan en je hoeft dat alleen in het weekend te doen.

Bronnen:
Mijzelf

Laat mij eens weten hoe ver het naar je werk fietsen is...? (s.v.p. reactie) Als eerste is het belangrijk de juiste balans te vinden tussen inspanning en rust. Ten tweede moet de inspanning zo effectief mogelijk zijn; Dus... wat is je uiteindelijke doel? Concentreer je training op je doel, maar varieer in de training zoals daar zijn duurtraining, krachttraining, intervaltraining, sprinttraining. En werk eventueel nog met een hartslagmeter! Er is veel over te lezen op het internet wat je moet doen om je doel te verbeteren. Als je niet genoeg verbetert maak dan i.s.m. een trainer/ coach een trainingsschema.

werken met intervallen. zware weerstand pakken en deze 20 seconden volhouden. vervolgens actief herstellen door te trappen in lichtere weerstand en oefening herhalen. na elke training weerstand iets zwaarder zetten. Bovendien doe ik aan spinning naast het mountainbiken, dit is geweldig voor je conditie.

Bronnen:
eigen ingeving

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100