Hoe kan ik mijn elektrische fiets het beste opladen?

Ik heb de windgoo b20 oudere versie en er moet een nieuwe accu in. Ik denk door te weinig opladen hij stuk is gegaan wat is de beste oplaad methode om hem langer mee te laten gaan. Moet ik hem dan elke dag opladen of 1x per week of aleen na gebruik.

Picture for question
11 maanden geleden
in: Fietsen
2.1K
Ikhebgeenidee
11 maanden geleden
Wat staat er in de handleiding? Staat vaak informatie over in.
Zou het vervoermiddel vaker gebruiken om dit probleem te voorkomen.
TurfGraver
11 maanden geleden
Hier wat info.
https://www.e-bikeaccu.nl/blog/hoe-verleng-ik-de-levensduur-van-mijn-fietsaccu/
jc54
11 maanden geleden
Pas opladen als de accu (bijna) leeg is. Als je de fiets weinig gebruikt kan dat wel een maand (of langer) duren.

Antwoorden (1)

lange stilstand van je accu is inderdaad niet goed. Een accu of lithium cel werkt op basis van een chemisch proces. Als de batterij stil staat, krijg je het proces vaak moeilijk op gang, of raakt je accu diepontladen. ik gebruik zelf deze tips voor behoud van mijn fietsaccu, en met succes. https://www.accucompany.nl/blog/post/tips-opladen-elektrische-fiets.html
een maand geleden