Mijn piaggio zip 2t start maar rijdt niet, waar kan dit aan liggen?

Mijn Piaggio Zip 2t start perfect elektrisch/kick maar als ik dan gas geef gaat hij niet vooruit? Op de poot draait het wiel wel heel langzaam mee. Wat kan het probleem zijn?

een jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk is je riem heel ver versleten en pakt geen grip meer,wat ook nog een mogelijkheid is dat de koppelingsdrukveer of trekveertjes versleten zijn waardoor de koppeling niet aangrijpt of bij de drukveer de koppelings schalen niet genoeg meer aandrukt grt rick
een jaar geleden
run3jn
een jaar geleden
Het is zo dat ik hem 2 dagen geleden had aangekocht op 2dehands en zaterdag was hij perfect?
Rick88
een jaar geleden
Ja dat wil niks zeggen , dit soort dingen komen onverwachts en. Merk je meestal als je er niet heel bekend mee bent niet zo snel op, maakt hij ook bijgeluid ? Bijv een lichte ratel ?
run3jn
een jaar geleden
Inderdaad ratelt wel hard, kga hem eens nakijken dan. Bedankt voor de informatie!
Rick88
een jaar geleden
Als het ratelt heb je groot kans dat je vario is losgekomen en over de aandrijfas ratelt dat weet ik bijna wel zeker , niet meer starten dan valt de schade misschien mee anders kun je je blok uit elkaar gooien voor een nieuw krukas dit komt vaak doordat de riem voor bij de vario niet ver (hoog) genoeg tussen de vario gelegd word waardoor je denkt dat het vast zit maar dat is niet het geval
Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals een verstopte carburateur, een kapotte bougie of een probleem met de brandstoftoevoer. Het is aan te raden om een monteur te raadplegen om het probleem te achterhalen en op te lossen.
10 maanden geleden