kan een 50 cc scooter/bromfiets op E10 rijden?

hallo allemaal ik heb een vraagje ik hoorde vanmiddag op de radio dat vanaf 1 oktober euro 95 benzine eruit gaat E5 en wordt vervangen door E10 nu vroeg ik mij af kan een scooter hier mee overweg want ik heb zo check gedaan op zo website E10 check en daar stond dat 50 cc scooters niet echt lopen op E10 benzine bedankt voor de hulp :)

Inekez1
4 jaar geleden
De euro 95 gaat niet verdwijnen. Tankstations met meerdere pompen (meerdere opslagtanks voor verschillende brandstoffen) moeten verplicht óók E10 gaan aanbieden. Kleine stations met maar 1 opslagtank voor benzine mogen zelf kiezen of ze E10 of E5 (euro 95) aanbieden. Een tankstation waar voornamelijk mensen met moderne auto's komen tanken zal wellicht dan kiezen voor E10. Een tankstation in een stad waar veel brommers en scooters komen tanken zal waarschijnlijk gewoon E5 blijven leveren. Met een scooter kun je beter E5 blijven tanken. Goed opletten dus bij de pomp of je de goede soort hebt.

Antwoorden (1)

E10 IS GEEN AANRADER VOOR UW SCOOTER!
Dus voorkom dure reparaties en tank de iets duurdere brandstof! E10 staat voor 10% Bio Ethanol. E5 voor 5% Bio Ethanol. 0% is het beste!!!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Inekez1
4 jaar geleden
+ (waarom een min? Wat klopt er niet??)
Waarschijnlijk zal E5 inderdaad per liter iets duurder zijn dan E10. Maar met E10 blijkt het verbruik iets hoger te liggen. Per kilometer is het prijsverschil veel minder dan per liter. Maar voor scooters inderdaad beter E5 tanken. Met een dure reparatie ben je sowieso je winst met goedkoper tanken weer kwijt. Het goede nieuws is dat E5 niet overal gaat verdwijnen. E10 komt erbij in het aanbod. Soms ter vervanging van euro 95, maar het kan ook worden aangeboden ter vervanging van euro 98. Er zal altijd nog wel ergens euro 95 of euro 98 te krijgen zijn.
ronron1212
4 jaar geleden
https://www.ad.nl/auto/je-gaat-anders-tanken-euro-95-wordt-e10-op-1-oktober~a497450a/