Hoe komt het dat de elektrische start van mijn scooter niet werkt als die koud is?

Als ik mijn scooter wil starten, maar hij is nog koud, dan start die niet met de elektrische start, maar alleen met de kickstart. Als ik dan een tijdje aan het rijden ben en mijn scooter is warm, dan gaat de scooter wel aan via elektrische start. Moet ik iets vervangen of moet ik mij zorgen maken? Of is het gewoon door de kou?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

De electrische choke is defect ,even laten repareren.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Utrecht
3 jaar geleden
Het kan ook de accu zijn. Die verliest capaciteit als het kouder wordt en als deze al niet te best is, levert hij te weinig spanning voor de startmotor.
paulus811
3 jaar geleden
Hoe weet je dat zo zeker? min van mij omdat ik, net als Utrecht, ook de accu verdenk. Met dit antwoord jaag je vs op misschien onnodige kosten.