Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik verwachten van het praktijk en theorie examen van brom/snor fiets?

Ik snap nog niks van Het praktijk examen . Moet ik rijlessen krijgen, is het op de gewone weg, is het op de snor of op de bromfiets, hoeveel kost het etc, dat zou ik graag horen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
971

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tijdens het praktijkexamen wordt een route gereden van ten minste 25 minuten, waarbij u wordt beoordeeld op verkeersdeelneming op de openbare weg. De examinator beoordeelt tijdens de rit ook of u de bromfiets beheerst.

U mag niet op een snorfiets op examen. Met het bromfietsrijbewijs kunt u vervolgens wel snorfiets rijden.

Het theorie-examen bestaat uit vijftig vragen: ja/nee-vragen, meerkeuzevragen en vragen waar u zelf een getal in moet vullen. U moet minimaal 44 vragen goed beantwoorden om te slagen.

U moet voor zowel het theorie- als het praktijkexamen slagen, om uw bromfietsrijbewijs te halen.

Eerst les nemen is niet verplicht. U kunt als u dit wilt direct de examens aanvragen.

Het tarief voor het praktijkexamen bromfiets is voor 2011 €95,70. Dit bedrag is exclusief eventuele kosten van de rijschool.

Theorie-examen A, B of AM klassikaal €33,50
Toeslag theorie-examen A, B of AM individueel €37,00
(Lees meer...)
Bronnen:
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is de praktijk snel haalbaar kent u een slagingspercentage ofzo want anders ben je 100€ kwijt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord :)

Andere antwoorden (1)

Op de site van het cbr kan je proefexamens maken en prijzen opzoeken. En ja de praktijk, ga eens op een brommer rijden op een parkeerplaats het is vrij makkelijk maar als je twijfeld kan je altijd een paar lessen nemen om je voor te bereiden op de praktijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dan praktijk niet echt op de weg is??
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
het praktijkexamen is dus gewoon op de openbare weg. het is overigens niet verstandig, om zelf te gaan oefenen op een parkeerplaats. een parkeerplaats valt over het algemeen onder de openbare weg. om op de openbare weg te mogen rijden is een rijbewijs verplicht. bovendien gaat de verzekering moeilijk doen, als u brokken maakt, terwijl u niet in bezit bent van een rijbewijs.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding