Dat ie ingenomen wordt heeft te maken met dat je brommer/scooter uberhaupt te hard KAN, dus dat ie teveel is opgevoerd, of de begrenzer eraf is gehaald.

Of je hebt zo'n enorme verkeersovertreding begaan (of zo vaak) dat ie daarom wordt ingenomen.

Normaal krijg je voor snelheidsovertredingen gewoon een bekeuring.

Hoe hard een brommer en scooter bij wet maximaal mogen KUNNEN rijden, kun je zelf vast wel opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaa, dat is maximaal 50!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou nog een poging wagen Matss.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je dat nog eens opzoeken, want hij mag maximaal geen 50 kilometer per uur. Hij mag maximaal 45 en als hij te hard gaat, ben je in principe al in overtreding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wat nou als je in een woonerf waar je maximaal 15 km/u mag rijden, 40 km/u rijdt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... dan krijg je dus een bekeuring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan krijg je inderdaad een bekeuring. En over de rollerbank, dat is echt elke keer weer verschillend. Ik weet nog wel van vrienden van vroeger die een brommer hadden die 65 ging en alleen een aantekening krijgen en sommige ging 55 en die kregen wel een boete. Dus in principe moet je gewoon je brommer laten zoals hij is (bij de meeste brommerverzekeringen ben je ook niet verzekerd als hij opgevoerd is of als er aan is gesleuteld).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb ik dus wel een probleem!