lijkt mij van wel, omdat je voor "alle risico's" een polis betaalt, maar kijk voor alle zekerheid op de dekkingsvoorwaarden van je polis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, all risk betekent dat je scooter voor elk risico verzekerd is, nou, ja, behalve als aangetoond kan worden dat je de scooter ergens hebt laten staan met de sleutel erin, dan niet natuurlijk. Dan wordt je nalatigheid verweten maar alle andere zaken zouden gewoon vergoed moeten worden, al wordt de scooter door de bliksem getroffen om maar eens wat te noemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, in principe kun je het claimen. Of je het wíl claimen, ligt aan de voorwaarden van je verzekering. Heb je een bonus/malus (zoals bij auto's), dan zou je er voor kunnen kiezen om het toch zelf te betalen, omdat het terugvallen naar een lagere korting een groter offer betekent over een langere periode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, bij een all risk verzekering zijn alle risico's inbegrepen mits je aan bepaalde voorwaarden hebt voldaan zoals niet dronken rijden.

Hou wel rekening met het eigen risico en een eventuele premiestijging (sommige maatschappijen hanteren ook voor scooters een no claim korting). Ik ben zelf ooit onderuit gegaan met een scooter en het bleek goedkoper een paar nieuwe kappen op marktplaats te kopen dan de boel te laten repareren.
12 jaar geleden
Ja je kunt het claimen, tenminste als je niet dronken was of zo. Of het zinvol is om te claimen hangt af van de hoogte van de schade en de invloed van de schade op de te betalen premie. Als je schade 100 euro is, maar je moet 10 euro per maand meer gaan betalen is het niet zinvol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
All risk houd in volledige dekking, indien er geen spraken is van nalatigheid etc.

Hou wel even rekening met een eigen risico, in de polis nakijken.