Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik mijn winterbanden of zomer banden laten zitten op mijn brommer (voor altijd)?

hallo, ik had een vraagje, kan ik mijn winterbanden gewoon erop laten zitten? (ik heb een derbi senda racing 2018) en ik heb geen zin om weer mijn winterbanden eraf te halen over een paar maanden. dus kan ik mijn winterbanden er gewoon altijd op laten zitten of zal ik mijn zomerbanden er voor altijd op laten zitten?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.7K
TurfGraver
5 jaar geleden
Kan. Wat jij wil.
Of het verstandig is?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja dat kan. Zowel je zomer als winterbanden kan en mag je het hele jaar op je scooter laten zitten.

Besef alleen wel dat winterbanden vaak duurder zijn en in de zomer onnodig veel slijten. Daarnaast is rijden in de winter met zomerbanden ook onverstandig omdat je veel minder grip hebt. Als je dus je banden voor altijd laat zitten kies dan voor je winterbanden want dat is veiliger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
dankjewel voor je antwoord! ik ga gewoon winter en zomer banden kopen, dan kan ik langer met mijn banden doen en is het veiliger!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding